Op vraag van het personeel wordt de reglementering bij Infrabel nog maar om de zes maanden aangepast. Ondanks deze evolutie worden er tussentijds constant nota’s, omzendbrieven en mails ter toelichting verstuurd die de bestaande reglementering moeten bijsturen of verduidelijken.
Hierdoor lijkt het alsof er in wezen helemaal niets veranderd is. De constante veranderingen blijven het personeel achtervolgen, waardoor uiteindelijk nog maar een handvol medewerkers op het juiste spoor zit, en de rest op een dwaalspoor.
Combineer dit met de nog steeds ten top gedreven controles, en het lijkt onafwendbaar dat op termijn een aanzienlijk deel van het personeel op het bijsturingsbankje geposteerd zal moeten worden, met een nog nijpender tekort op de werkvloer tot gevolg. Hoe ver kan men gaan voor het vat barst?
volledig mee akkoord en aan den lijve ondervonden! Tot driedubbele beveiligingen bij buitendienststellingen = paranoia!En ja hoor, het bijsturingsbankje heb ik ook al bezocht, inclusief het vermanend vingertje en dat alles voor een puntje en een komma’tje (neen, geen enkele veiligheidsfout!). De gedrevenheid die ik bij de start, achttien jaar geleden, had en lang gehouden heb staat nu wel op het laagste punt mogelijk. Enorm demotiverend deze houding!
daarnaast zijn er ook nog de opleidingen voor aangepaste reglementering die erdoor gepompt worden en die uiteindelijk toch niet doorgaan of uitgesteld worden voor 6 maanden tot een jaar. Het bos en de bomen, weet je wel?!
zou door een treinbestuurder geschreven kunnen zijn; idem dito bij NMBS